miercuri, 19 decembrie 2007

Videoclip cu maestrul Hiroshi Isoyama pe Youtube

Aspru si dur.
Demonstreaza potentialul martial al Aikido.
A fost multa vreme elevul lui O-sensei la Iwama.
Actualmente este instructor sef la dojo-ul construit de O-sensei la Iwama, numit in prezent Ibaraki-Shibu Dojo.

Din Enciclopedia de Aikido (Aikido Journal):

ISOYAMA, HIROSHI
Nascut la 14 January 1937, in prefectura Ibaraki.
8th dan Aikikai.
Aikikai Shihan.
A inceput studiul Aikido in iunie 1949, devenind uchi-deshi (elev intern) la Iwama Dojo, pe cind era elev de gimnaziu.
Cunoscut pentru tehnica sa puternica.

Exista si un interviu foarte interesant cu Isoyama Shihan pe Aikido Journal.
(Link catre interviu aici…)

Extras din interviu:
Deoarece multi dintre studentii dvs. din cadrul Politiei Militare americane trebuie sa fi fost fizic mult mai mari decat dvs., a fost nevoie sa gasiti modalitati noi pentru a face tehnicile sa functioneze asupra lor ?

Desigur ca a trebuit. Practica cu oameni de acest fel este complet diferita fata de lucrul cu oameni mai mici decat tine.
Pina si a face ikkyo impotriva unui oponent mult mai mare este foarte dificil, in special in ceea ce priveste felul in care trebuie sa intri si timing-ul pe care trebuie sa-l folosesti.
Antrenamentul cu astfel de persoane a fost o experienta excelenta, din care am invatat multe.
Tehnicile mele kata guruma si ganseki otoshi, de exemplu, au aparut pe cind incercam sa predau koshi nage.
Cind am incercat sa fac koshi nage unora dintre barbatii mai inalti, am observat ca ei puteau sa paseasca pur si simplu peste mine; indiferent cum am incercat tehnica, nu am reusit sa-i proiectez, din cauza ca diferenta de inaltime insemna ca nu reuseam sa-mi pozitionez soldurile intr-o pozitie buna in fata lor.
Atunci mi-a venit ideea sa incerc sa-i trec peste umeri, in loc sa-i trec peste solduri, si asa am inceput sa folosesc acele tehnici. Nu incercam sa fiu dur sau spectaculos, incercam doar sa fac tehnicile sa functioneze. Nevoia este mama inventiilor!”

Niciun comentariu: