miercuri, 31 octombrie 2007

Videoclip cu shihan Miyamoto pe Youtube

Am gasit pe Youtube un videoclip de 4 minute, avindu-l ca protagonist pe Tsuruzo Miyamoto, shihan al Aikikai Hombu Dojo.
Videoclipul contine demonstratia lui Miyamoto shihan din cadrul celei de-a 44-a demonstratii anuale a Aikikai, desfasurata la Tokyo in anul 2006 (cred).



Este unul dintre maestrii al caror Aikido imi place in mod deosebit.
Tehnici inlantuite fin, dar foarte energic.
Uke este adus la marginea prapastiei si mentinut acolo.
O frumoasa arta a dezechilibrului…

Prima data l-am vazut pe Miyamoto shihan la Aikikai Hombu Dojo, in 2002.
Mi s-a parut foarte interesanta abordarea sa, in care Uke este adus la limita echilibrului si lasat sa spere ca s-ar putea reechilibra, lasat sa se lupte pentru echilibrul sau, dar controlat in permanenta astfel incat sa nu reuseasca sa se redreseze.

Din Enciclopedia de Aikido oferita de Aikido Journal:

“MIYAMOTO, TSURUZO
Nascut la 3 martie 1953 la Fukuoka, Kyushu.
7 Dan Aikikai.
Aikikai shihan.
A studiat pentru prima oara Aikido cu Morito Suganuma.
A practicat la Aikikai Hombu Dojo intre 1975-1979 ca instructor asistent sub tutelajul lui Kisshomaru Ueshiba.
In prezent instruieste la Aikikai si calatoreste in strainatate pentru a sustine stagii.”

Din pacate, nu am mai gasit alte informatii sau filme despre el.

Niciun comentariu: